Sök:

Sökresultat:

176 Uppsatser om Ticket revenue - Sida 1 av 12

Med överlevnad som bonus : fria teatergruppers marknadsföringsstrategier

Background: The theater market has matured ? supply now exceeds demand. Government funds are on a decrease, replaced by other means of financing. The city of Stockholm will be introducing a bonus system that will benefit independent theater groups that succeed to increase their revenue and attendance. Hence, the audience will play an even greater role, a tendency some free theater groups come to terms with by interacting with the audience to create value.Thesis statement: What factors lead to the long-term survival of the independent theater groups, allowing them to benefit from the imminent bonus system?Purpose: To analyze and evaluate the marketing strategies of the independent theater groups, in reference to their capability of long-term survival through value creation along with the audience, thereby increasing attendance and Ticket revenue.Methodology: The study combines quantitative and qualitative approaches and methods.

Revenue Management - Mycket mer än bara intäktsoptimering!

Denna kandidatuppsats syftar till att undersöka hur hotellverksamheter praktiserar Revenue Management, genom att behandla interna och externa influenser..

Revenue Management Nyckeln till framgång?

Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. Därför kan brist på bra ledarskap leda till problem. Syfte: Vårt syfte med denna magisteruppsats är att undersöka hur hotell arbetar med intäktsoptimerade källor som Revenue Management.

Intäktsredovisning i svenska byggföretag -En studie kring IFRIC 15 och IASB:s föreslagna standard och dess påverkan på intäktsredovisningen i tre svenska byggföretag

One of the most crucial entries in the financial statements is revenue. Despite the importanceof revenue a lot of mistakes are made concerning this entry because of the extensive room forjudgements. Especially in the construction companies where a lot of differences exist due tothe fact that different standards are used for similar business transactions.The research concerning IFRIC 15 and the new upcoming standard for revenue recognition isnot very extensive. Studies including both IFRIC 15 and the new standard are even morelimited. Therefore this study aims to compare the effects of IFRIC 15 and the new upcomingstandard for revenue recognition, Revenue from Contracts with Customers, in three Swedishconstruction companies.

"På fel sida av gatan är man lämnad åt råttorna" - en studie av en liten detaljhandelsaktörs karaktärsdrags inverkan vid valet av lokalisering

Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. Därför kan brist på bra ledarskap leda till problem. Syfte: Vårt syfte med denna magisteruppsats är att undersöka hur hotell arbetar med intäktsoptimerade källor som Revenue Management.

Ticket i Danmark : Skillnader och likheter mellan teori och verklighet

Denna uppsats avser att undersöka huruvida Porters Femkrafts-modell kan skönjas i ett företags strategi vid etableringen på en ny marknad. Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på om Tickets strategiska beslutsunderlag vid nyetableringen på den danska Internetmarkanden skedde utifrån Porters modell? Hur kan Tickets strategi kopplas till Porters modell? Hur skiljer sig Tickets strategi från Porters modell? Utifrån intervjuer med Ticket samt studerande av årsredovisning har data insamlats om Tickets agerande och formulering av strategi. Denna data har analyserats i förhållande till Porters femkraftsmodell för att klargöra skillnader och samband mellan teori och verklighet samt varför dessa har betydelse för företaget.Undersökningen visar att Porters femkraftsmodell kan kopplas till Tickets strategi men att det finns stora begränsningar i dess betydelse. De fem krafternas relevans varierar för Ticket.

Vad är problemet? : ? En studie kring intäktsredovisning i IT-konsultföretag

Title: What´s the problem? - A study of revenue recognition in IT-consultant     companiesProblem: How do the chosen IT-consultant companies recognize their revenues? What difficulties do the interviewed companies experience in connection with the revenue recognition?Purpose: The purpose of this empirical study is to study how companies in the IT-consultant industry recognize revenues, and to investigate if the companies perceive any difficulties in connection with the revenue recognition. The aim of the study is to give useful advice and guidelines to companies in the IT-consultant business based on the extracted result. Method: The survey took place in Vasteras and started with a preliminary interview with a certified accountant, who had great knowledge of the subject revenue recognition. Then seven companies from the IT-consultant industry were selected, whereof two took part in semi constructed interviews.  Study of the other five companies? ways to recognize revenue was made through their annual reports.   Conclusion: One of the studied companies recognizes their revenues according to the rules in IAS 18, which is because it is listed on the stock exchange.

Revenue Management - om intäktsoptimering på Choice Hotels Scandinavia ASA

Hotellbranschen kännetecknas av att vara kapitalintensiv med höga fasta och förhållandevis låga rörliga kostnader. Ett osålt hotellrum medför konsekvenser på resultatet eftersom de inte går att lagra till senare försäljning. Revenue Management är ett verktyg på mikronivå som hjälper företag att ta fördel av och förutse alla möjligheter som flyter omkring på marknaden på ett taktiskt och strategiskt sätt. Revenue Management är, som vi kommit fram till under arbetes gång, ett ganska svårfångat begrepp. Arbetet med Revenue Management har blivit något på modet.

Revenue Management - "Det är så det är" : Vad ledningens förståelse för verktyget innebär för kundens upplevda rättvisa

Syftet med uppsatsen är att undersöka om ledningens förståelse för Revenue Management (RM) påverkar kundens uppfattning om ett rättvist pris. De frågeställningar vi behandlar i uppsatsen är följande; Hur påverkar ledningens förståelse för RM frontpersonalens arbete med verktyget? Hur uppfattar frontpersonal att kunden reagerar på RM? Slutsatser: Teori och fallstudie visar att ledningens förståelse är en grundläggande faktor för att arbetet med RM skall ha möjlighet att vara förenligt med ett kundperspektiv. För att arbetet med RM ska uppfattas rättvist av kunden krävs att högsta ledningen inser vikten av utbildning inom RM för all personal samt att pris följer tjänstekvaliteten..

Intäktsfördelning och ansvarsenhet : En studie av hotellrestauranger

Writers: Johan Lundqvist Eriksson and Elin SandbergSupervisor: Stig AnderssonEnglish title: Allocation of revenue in the hospitality industryKeywords: Revenue allocation, cost allocation, profit center, Du Pont model, taxes and manipulation of data.Date: January 2012Since the taxes for food and lodging has been different in Sweden for many years, the hospitality industry has come up with a way to save money on tax paying. When private customers stay for a weekend where the meals are included, the business is placing more than the relevant revenue on the lodging part, which has the lower tax. Because of this the results has improved and tax money has been saved. Now when the Swedish government has decided to lower the tax on food to the same level as the lodging, the chances for correct revenue allocation arises. When we approached the hospitality industry with our problem area a big interest was showed from the head chefs. They now see a chance to get more income on the meals and through this be able to show better results towards the owners.Two hotel managers at two different hotels and their head chefs were chosen for interviews.

Revenue management - en studie om mötet mellan systemet och de anställda

Uppsatsen behandlar mötet mellan styrsystemet revenue management, ett verktyg som syftar till att optimera ett företags intäkter, och de anställda som arbetar med det. Systemet handlar om att sälja rätt produkt till rätt kund vid det rätta tillfället till det rätta priset. Detta verktyg används idag av de flesta hotellkedjor och har numera blivit mer eller mindre standardiserat. Istället för att enbart beskriva systemets ekonomiska fördelar har vi valt att rikta in uppsatsen på hur de anställda som arbetar med verktyget påverkas. Genom vår analys har vi funnit ett antal begränsningar i mötet mellan revenue managementsystemet och de anställda.

Freeconomics : Förtydligandet av ett begrepp

Denna uppsats avser att undersöka huruvida Porters Femkrafts-modell kan skönjas i ett företags strategi vid etableringen på en ny marknad. Syfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på om Tickets strategiska beslutsunderlag vid nyetableringen på den danska Internetmarkanden skedde utifrån Porters modell? Hur kan Tickets strategi kopplas till Porters modell? Hur skiljer sig Tickets strategi från Porters modell? Utifrån intervjuer med Ticket samt studerande av årsredovisning har data insamlats om Tickets agerande och formulering av strategi. Denna data har analyserats i förhållande till Porters femkraftsmodell för att klargöra skillnader och samband mellan teori och verklighet samt varför dessa har betydelse för företaget.Undersökningen visar att Porters femkraftsmodell kan kopplas till Tickets strategi men att det finns stora begränsningar i dess betydelse. De fem krafternas relevans varierar för Ticket.

FÖRÄNDRAS KÖPMÖNSTRET PÅINTERNET JÄMFÖRT MED BUTIK? : en studie av resebyrån Ticket

Denna uppsats undersöker köpmönster och lojalitetsnivåer hos Tickets kunder på Internetjämfört med butik och hur det har förändrats över tid. Resor är en av de mest frekventa produktersom säljs på Internet i Sverige, därför har vi valt att studera ett företag i resebranschen.I vår studie har vi delat upp befintliga aktiva kunder i Tickets kunddatabas i en egen modellför att kunna mäta lojalitetsnivån samt se köpmönster. Vårt resultat visar att det skett storaförändringar bara de tre senaste åren. Fler kunder väljer oftare att köpa resor på Internet ochInternet har den största lojalitetsnivån i dagsläget. Butikskunderna däremot minskar i antaloch även Tickets totala kundstock, något som vi tycker visar en problematik hos Ticket.

Generiska strategiers påverkan på köpbeteenden - En studie av kunderna till två livsmedelsbutiker

Due to the well-developed rhetoric and the relative easiness to estimate costs, cost considerations are usually more in-depth than revenue considerations when discussing strategies impact on profitability. To avoid dysfunctional companies and poorly judged strategy decisions it is necessary to develop the rhetoric of revenue considerations.By collecting data from 230 respondents in a quantitative study of two grocery stores in Mora, the study aimed to assess the relationship between choice of generic strategy and self-reported buying behavior, considering differing decision-making processes of customers.The results of the study indicate that a differentiation strategy performs better than a low-cost strategy in terms of buyer frequency, number of goods and cost of purchase. However, due to a poor data collection method, the results are weak, and should therefore be questioned. The study indicates that reliability considerations for behavioral measures should be treated in the same respect as psychological measures, and therefore illuminates the need for new methods and measures to be developed..

Hur kan intäkterna maximeras? : En studie av golfsverige

Under de senaste sju åren har golfintresset i Sverige stadigt minskat. Denna studie tar upp möjligheten att genom en mer dynamisk prissättning återvinna golfintresset i Sverige och öka golfklubbars intäkter. För att åstadkomma detta utgår studien från att teorier om intäktsmaximering (revenue management), hämtade från besläktade branscher som flyg och hotell, även är applicerbara på golfbranschen. För att undersöka frågeställningen ?Hur kan en modell för ytterligare differentierad prissättning tas fram för den svenska golfmarknaden?? har en kvantitativ undersökning gjorts.

1 Nästa sida ->